SELAMAT MEMBACA... RAJIN-RAJIN LA TINGGAL KOMEN...

kawan2 sporting..

Google+ Followers

Tuesday, 18 December 2012

rumahku... zooku... hehehe

hehehe mesti pelik dengan tajuk entri ni...
jangan pelik memang kenyataannya begitu..
umah aku macam zoo
tapi zoo untuk burung dan reptilia
hehehe umah aku rumah kampung dekat dengan sungai so memang tak heren dengan binatang-binatang tu semua
kalau burung la kan... hm, macam-macam jenis aku dah tengok... tapi feveret aku burung helang..
aku ingat lagi masa tu aku baru habis makan, aku tengah basuh pinggan tengok la luar(tingkap),
tengok-tengok ada burung helang tengah sambar ular daun...
syok abis aku.. yelah aku ni jarang-jarang pergi zoo hehehe
reptilia yang paling femes kat umah aku ni ular....
macam-macam ular ada sebut la...
tedung,daun,gelang dan sebagainya lagi...
katak yg paling suka ceroboh rumah aku... hm, katak biasa tu, kodok dan yg plg aku takut katak pisang!!!!!!
hish, geli aku dengan katak pisang dah la x reti duk diam...
biawak pun byk... ada biawak besar bedabak dah mcm komondo hah gitu la bunyinye...
ada dua ekor tu kwn dengan kucing aku Hitam, tapi species kecik je la...
cicak kombeng yg pling aq x suka, depe ni mcm berdendam ngan aku.
ye la ada suatu hari tu aq nak g umah jiran aq nak ambik lauk(biasa kg)
ada cicak sesat ni msuk dlm baju aq... mmg hampeh betul cicak kombeng tu...
sandy pun byk... bukan pasir tau.. tapi tupai...heheheh 1 family aku panggil dia sandy...
kucing aku suka cari pasal dgn kaum kerabat sandy ni... ada hari tu kecoh mak aku jerit suh selamatkan sandy tu
hah percayalah citer aku ni... mmg umah aku cam zoo
ada byk lagi binatang sebenarnya... mcm monyet, burung antoo, angsa, aym clokclok dan yg plg aq suka diatara mamalia kat umah aku tu(binatang la) musang.... dan anaknya.......

k la ngantuk sudah bye2

No comments:

Post a Comment

Dah baca Harap KOMEN Boleh bantu Asyu :)